Cockta je gazirana brezalkoholna osvežilna pijača in blagovna znamka ljubljanskega podjetja Kolinska.
Ime izhaja iz angleške besede cocktail in si ga je leta 1953 izmislil »oče« te pijače, Emerik Zelinka. Ime je izbral zato, ker ponazarja mešanico naravnih sestavin, ki jih je uporabil pri izdelavi te pijače. Osnovne sestavine cockte so voda, karameliziran sladkor, plodovi šipka, vitamin C in različna zelišča.
Cockto so javnosti prvič predstavili 8. marca 1953 v Planici, njen namen pa je bil vpeljati zahodni življenjski slog, katerega simbol je bila takrat Coca Cola. Za razliko od nje Cockta ne vsebuje ortofosforne kisline, kljub temu pa ohranja izgled in strukturo te pijače. Pijača se je v tedanji Jugoslaviji hitro razširila in so jo že v prvem letu napolnili več kot milijon litrov.
Vsi se spomnimo tudi zanimivega slogana "Cockta - pijača naše in vaše mladosti."
...A je to! oziroma Pat in Mat je češkoslovaška risanka ustvarjalcev Lubomírja Beneša in Vladimírja Jiráneka, prvič predvajana leta 1976. Risanka vključuje 49 epizod (do leta 1994), vsaka pa je dolga 10 minut. V njih nerazdružljiva prijatelja skušata vsakdanje stvari prilagoditi svojemu načinu življenja, zato mnogokrat poskušata stvari narediti po svoji poti in ne po tisti, ki bi jih izbral vsak normalen človek. Smeha pri vsem tem seveda ne manjka, a bolj pomembno je to, da sta oba nepoboljšljiva optimista, ki skušata tudi takrat, ko že gre vse narobe iz nemogočega ustvariti nekaj, s čimer bi bila na koncu zadovoljna.
Leta 1998 je bila predvajana še 50. epizoda, leta 2003 pa so ustvarili še 28 dodatnih epizod, tako da je bilo predvajanih 78 epizod te zelo priljubljene risanke.
Jugoslovanska nogometna reprezentanca v Paninijevem albumu iz leta 1982. Prvenstvo je bilo v Španiji, prvaki so postali Italijani, Jugoslavija pa je v skupini 5 s Severnimi Irci, domačini in reprezentanco Hondurasa osvojila tretje mesto in se ni uvrstila v izločilne boje.
Celoten Paninijev album "Espana 1982" si lahko snamete tukaj.
Posneta je bila v jezikih vseh narodov in narodnosti Jugoslavije. Se spomnite? Krijepi dušu, osvježava, ta voda Radenska sve nas redom spaja… ……. Radenska spojuva. Radenska qe na freskon, Radenska qe na bashkon. Krepi združuje in osvežuje. Radenska nas spaja. Okrijepi dušu. Furtem osvježava. Radenska so jubaaav.
Leto, kdaj so reklamo posneli nam ni točno znano, verjetno je bila predvajana v 80. letih.
"Slovenija, moja dežela" je bila velika oglaševalska akcija, ki je nastala v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Zasnovana je bila izkjučno za potrebe slovenskega turizma. Naročnik akcije je bila "Gospodarska zbornica Slovenije", njen ustvarjalec in izvajalec pa "Studio marketing Delo".
Cilj akcije je bil prepričati domačo javnost, da je nujen pozitiven odnos do turizma in o Sloveniji ustvariti določeno podobo. Akcija je bila zastavljena dolgoročno ter z lipovim listom kot znakom slovenstva. Z odlično zasnovo in dovršeno izvedbo je združila Slovence ter jim dala identiteto. Nekateri trdijo da je bila ta kampanja povod in začetek za osamosvojitev Slovenije. Tako je akcija prerasla okvire turizma in v javnosti sprožila nepričakovan odziv z slogani avtorjev Valentina in Zdravka Duše, kot so:
* Slovenija, moja dežela * Turizem smo ljudje * Turizem nas bogati * Iščemo dobrega gospodarja * Na sončni strani Alp
Oglasni spot "Gostje prihajajo" iz leta 1986, s skladbo Moja dežela (glasba in aranžma Jani Golob, besedilo Dušan Velkavrh, izvajalca Oto Pestner in Nada Žgur (Strune))